Virtuální realitu vylepší legendární studio. Bude to herní revoluce?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Soupravy pro virtuální realitu už nějakou dobu existují na trhu a pomalu se rozvíjejí. Teď se ale chystá v tomto odvětví velký skok, protože do hry vstoupí legendární herní studio Valve. Svoje brýle pro virtuální realitu chce prodávat už v červnu.

Pokud jste si chtěli doposud vyzkoušet virtuální realitu, měli jste hned několik možností. Pro ty méně náročné jsou tu projekty jako Google Cardboard, které promění s trochou šikovnosti kus kartonu v brýle, do kterých pak jen zasunete veskrze průměrný telefon s patřičnou aplikací, případně si můžete nějaký levnější headset pro mobil koupit z internetu. Pro náročnější jsou tu pak řešení jako Smasung Gear VR, ke kterým už potřebujete výkonnější samsungy. Pro ty vůbec nejnáročnější uživatele jsou tu pak headsety propojené se stolními počítači jako Oculus Rift nebo HTC Vive.

Teď ovšem přichází nováček v podobě soupravy pro virtuální realitu od vývojáře Valve. Ten stojí nejenom za legendárními tituly jako Half Life nebo Portal, ale také za masivně rozšířenou distribuční platformou Steam. I do vývoje hardwaru firma v minulosti investovala, z čehož vznikl třeba streamovací box Steam Link (v moderní podobě už funguje jen jako aplikace) nebo gamepad Steam Controller. Hlavní je ovšem fakt, že platforma SteamVR je vůbec největším tržištěm titulů určených pro virtuální realitu.

Již brzy budeme moci hrát takové hry ve virtuální realitě:

Valve představí Index na začátku května a předpokládá se, že do prodeje půjde souprava už v červnu. Ze zkušeností s firmou Valve a jejím častým nedodržováním stanovených termínů to však může být i později. Tak či onak se dočkáme nových brýlí s vlastním displejem, které nabídnou doposud nejširší úhel pohledu neboli FoV (field of view). Firma na uniklé produktové stránce také tvrdí, že k provozu bude stačit dvoujádrový procesor a grafická karta GTX 970 od Nvidie, případně RX 480 od AMD. Lepší bude však vlastnit sestavu se čtyřjádrovým procesorem a grafickou kartou GTX 1070 nebo lepší.

Zajímavostí jsou také nové specializované ovladače, které umožní nejenom mapovat pohyb jednotlivých prstů, ale také budou citlivé na sílu stisku. Hráč je bude mít navíc připnuté k rukám a bude je moci libovolně pouštět a zase uchopovat v závislosti na tom, zda něco drží nebo nedrží ve virtuálním světě, Spekuluje se také o nových senzorech, které vymezí potřebný prostor v pokoji, kde se bude moci hráč pohybovat. Údajně by měl být optimální prostor 4 x 5 metrů, což může být pro spoustu lidí s menšími byty problémem.

Prozatím se o headsetu Valve Index nedá říci moc dalšího, než jen, že si musíme počkat na oficiální odhalení v květnu. Příznivci této firmy také očekávají, že by k příležitosti vydání tohoto nového headsetu mohla být odhalena i nová hra z produkce tohoto studia. Zároveň je také jasné, že bude třeba zabojovat s cenou Indexu oproti konkurenčnímu HTC Vive PRO, které se v současnosti na našem trhu prodává se vším všudy (brýle, ovladače, senzory) za 36 tisíc korun. K tomu je nutné si ještě přičíst cenu adekvátního stolního PC.

 

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny