Zrušili třídenní veletrh a místo něj startuje čtyřměsíční online festival

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ukazuje se, že z neustálých rušení fyzických akcí a veletrhů se dá v době koronavirové také i leccos vytěžit. Dokazuje to herní ikona Geoff Keighley, který bude oznamovat novinky v rámci online festivalu celé léto.

Největší herní svátek roku, veletrh E3, pořádaný pravidelně v americkém Los Angeles, byl jednou z mnoha obětí koronavirové pandemie, která naprosto zlikvidovala možnosti pořádání jakýchkoliv masivnějších fyzických akcí. Veletrh. který každoročně navštíví desítky tisíc novinářů, analytiků a byznysmenů, se tak letos konat nebude.

Jenže nahnuté to s konáním bylo ještě před tím, než vůbec nějaká pandemie vypukla. Už loni byl totiž velký poprask kolem toho, že se z akce odhlásila firma Sony, která je na poli her jednou z nejdůležitějších. Místo toho se tak hlavní role ujmul Microsoft spolu s menšími studii, ovšem výsledek byl i tak celkem rozpačitý: veletrhu zkrátka něco chybělo.

Sony se pak během roku odhlásilo i z účasti na letošním ročníku, který měl být obzvláště důležitý, bereme-li v potaz fakt, že je nejvyšší čas ukázat novinky pro chystané konzole příští generace, tedy právě i PlayStation 5. Velkou ranou byl však také odchod jednoho z hlavních hostů veletrhu, herního novináře Geoffa Keighleyho, který mimo jiné třeba pořádá i každoroční udílení herních „oscarů“ Game Awards.

První oznámení letního festivalu již padlo, dočkáme se remake prvního a druhého dílu Tony Hawk’s Pro Skater:

Právě ten se ale rozhodl, že využije příležitosti, a místo zrušené E3 tak uspořádal online festival s názvem Summer Game Fest, který má trvat hned čtyři měsíce. Jeho obsahem jsou pravidelná oznámení ve formě nových trailerů na hry, rozhovorů a jiných oznámení. Vedle toho však samozřejmě pořádají vlastní online konference i veliké herní firmy jako třeba Ubisoft, Microsoft nebo právě i Sony. Keighley tak v podstatě hlavně vyplní delší časové mezery mezi jednotlivými velkými akcemi.

Celé to poměrně dobře ilustruje směr, jakým se do budoucna oznámení nových produktů (ať už to jsou hry, mobily nebo automobily) vydají: online forma bude ještě více dominovat, firmy se budou více soustředit na propagaci takovýchto událostí, které také stále více nebudou určené jen pro novináře a bloggery, jako spíš pro širokou veřejnost.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny