Lidé preferují skládací mobily od Applu, ten přitom ještě žádné nemá

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Nejnovější průzkum agentury Counterpoint se zaměřil ohebné smartphony. Jejich budoucnost je podle výsledků šetření spíše příznivá, ovšem lidé by rádi něco, co ještě na trhu ani není: skládací iPhone.

Counterpoint svůj výzkum zaměřil na uživatele ze Spojených států, kterých se ptal na jejich názory ohledně ohebných mobilů. Téměř jedna třetina dotázaných připustila, že jejich příští zařízení bude nejspíše ohebné. Což je dobrá zpráva pro všechny současné výrobce, kteří už takové zařízení mají v nabídce. Přes 40 procent dalších pak uvádí, že si ohebný mobil možná koupí nebo stále váhají.

S již zavedenou nabídkou mezi americkými zákazníky vede Samsung (preferuje jej 46 procent dotázaných), který se zasadil o zakotvení zmíněných formátů „Flip“ a „Fold“. Stejnojmenná zařízení nabízí totiž už ve čtvrté generaci. Je ovšem zajímavé, že na druhém místě co do preferencí ohledně ohebného smartphonu je Apple (preferuje 39 procent dotázaných), který ovšem žádné takové zařízení nemá a ani oficiálně neodhalil.

Jasný vítěz co se ohebné konstrukce týče je formát „Flip“, neboli smartphone standardních rozměrů, který se dá ohnout v půli, což z něj udělá vysoce kompaktní zařízení. Takový by chtěla polovina dotázaných. Dalších 35 procent pak preferuje spíše „knihu“, tedy zařízení typu „Fold“, které se z velikosti běžného smartphonu dá naopak rozložit na velikost tabletu. Je zajímavé, že typ „Fold“ je populárnější u žen, kdežto typ „Flip“ preferují hlavně muži.

Jde zřejmě o formulaci otázek výzkumu, které dovolí zákazníkům i teoretizovat. Apple je ve Spojených státech hodně silný hráč, jelikož jde o jeho domácí trh. Je tedy logické, že velká část zákazníku si zachovává loajalitu i v hypotetických situacích a zkrátka by takovému zařízení dali přednost před ostatními, pokud by jej v obchodě našli.

Dalších 6 procent dotázaných prohlašuje, že by jako svůj ohebný telefon chtěli motorolu. Ta má aktuálně v nabídce pouze zařízení formátu „Flip“, ovšem také jako Samsung již v několikáté generaci. Counterpoint dále uvádí, že pouze na americkém trhu je už přes 4,7 milionu zákazníků, kteří nějaký ohebný smartphone již vlastní.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny