5G od Huaweie pomůže zlepšit železniční terminál

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Chytrý 5G železniční uzel bude brzy stát v Maďarsku. Technologie od Huaweie zjednoduší automatizaci nakládání a vykládání kontejnerů a půjde o vůbec první takový projekt v Evropě.

Výrobce telekomunikačních zařízení Huawei se bude v Maďarsku podílet na stavbě chytrého kontejnerového terminálu. Dohodl se na tom s maďarskou společností East-West Intermodal Logistics a operátorem Vodafone.

Půjde o unikátní projekt, který pokryje plochu 85 hektarů v maďarské vesnici Fényeslitke, ležící blízko hranice s Ukrajinou a Slovenskem. Po dokončení to bude vůbec největší chytrý železniční uzel v Evropě a také první, který bude využívat privátní síť 5G pro vnitřní komunikaci a řízení všech dostupných technických zařízení.

Maďarská pobočka Vodafonu společně s místním zastoupením Huaweie poskytnou pro tento projekt prostředky pro vybudování vlastní sítě 5G. Tato technologie bude využita k dálkovému ovládání jeřábů, které se starají o nakládku a vykládku vlaků. Projekt by měl být dokončen už v prvním čtvrtletí příštího roku a bude schopen odbavit 1 milion kontejnerů ročně.

Tento krok je pro Huawei podstatný v době, kdy se spousta jiných evropských zemí stále rozhoduje, zda využívat 5G vybavení této firmy. Je to dáno nedůvěrou ze strany americké vlády, která již před dvěma lety umístila Huawei na svou černou listinu. Huawei tak doufá, že v Maďarsku Maďarsku předvede, jak schopné jsou jeho průmyslové technologie s podporou 5G. Mohlo by to přesvědčit ostatní váhající země.

Cai Lingyu, generální ředitel maďarské pobočky Huawei uvádí, že je to poprvé, kdy společnost Huawei využila svou technologii 5G k posílení železniční logistiky v Evropě a pomohla realizovat dálkové ovládání jeřábů prostřednictvím technologie 5G.

Díky vysoké přenosové rychlosti a také nízké odezvě sítě 5G mohou pracovníci v tomto železničním překladišti řídit svou práci na dálku. Vše odbaví z centrální řídicí místnosti s pomocí živého přenosu obrazu ve vysokém rozlišení 5G.

Zatímco používání privátních 5G sítí na železnici nebo v přístavech je v Evropě stále ještě novinkou, v Číně již mají s tímto využitím už zkušenosti. Firma proto doufá, že se jejích technologická řešení v Evropě zalíbí a pomohou zde zaujmout další provozovatele nákladních terminálů, kterým by 5G sítě mohly usnadnit každodenní provoz.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny