Hledáte levnější hotel? Ani se nesnažte, trh drtí pouhé dva systémy

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Jó to byly časy. Stačilo projet pár agregátorů, vyzkoušet několik rezervačních stránek a to by v tom byl čert, aby se někde nenašla nějaká zajímavá cena. Jenže to už je pryč. Konkurence v rezervačních systémech je totiž ta tam.

www.Booking.com asi zná každý, www.Hotels.com také. To jsou konkurenti. První patří do konglomerátu nově pojmenovaném Booking Holding, druhý je součástí Expedia Group. Pokud nám nevěříte a zkoušíte agregátory, třeba v Česku díky televizní reklamě značně protřelé Trivago nebo Kayak či Momondo, tak vás zklameme. Trivago patří Expedii, další dva pak pod Booking Holding.

Pokud stále nevěříte a argumentujete agregátorem Hotelscombined, tak tento web je opět součástí Booking Holding. A můžeme pokračovat, pod stejný konglomerát patří Agoda, Priceline, pod Expedia Group logicky Expedia, Hotwire, Ebookers, Orbitz, Venere, Wotif, Travelocity a dokonce i web zprostředkující pronájmy HomeAway.

Z výše uvedeného je patrné, že ať budete projíždět jakékoliv stránky, moc rozdílných výsledků nenajdete. Pár nezávislých portálů sice zůstalo, ale ty budou znát jen opravdu protřelí cestovatelé: HRS, Amoma, Hotelopia… Pro neznalé, raději nečtěte u některých z nich recenze na internetu. Tím nechceme říct, že přes ně je riziko ubytování objednávat, ale především podpora může notně skřípat. Navíc třeba u ubytování na poslední chvíli bývá jejich nabídka omezenější než u výše uvedených gigantů.

No, není to dobrá zpráva. Ceny jsou dost vyrovnané, což dříve nebylo obvyklé. Ale je to samozřejmě logické, když máte stejného majitele, nebo vlastně jen jednoho konkurenta. A když agregátor patří také pod křídla jednoho z nich.

Jak tedy ušetřit? Registrujte se a snažte se získat na některém portálu status. Třeba Genius u Bookingu. Opravdu to funguje, ceny se sníží o pět až deset procent, což si můžete vyzkoušet třeba proti neregistrovanému hledání přes anonymní okno. Některé weby nabízí slevu za doporučení, zeptejte se tedy známých, kteří hodně cestují, případně zkuste takzvané referraly či slevové kódy vyhledat na webu. Zkusit můžete jiné měny, občas se stává, že někdy si rezervační stránky nepohlídají správnou konverzi. Ale to jsou jen drobnosti, v drtivé většině bez úspěchu.

Případně zkuste přímo rezervační stránky hotelů, nebo jim rovnou napište. Budete se divit, ale to je dnes jediná věc, která často dobře funguje. Důvod je prostý, díky duopolu jsou poplatky za zprostředkování vysoké, u samostatných hotelů to je klidně 20 procent, u velkých řetězců sice méně, ale stále dost na solidní slevu při přímém objednání.

Velcí hráči to samozřejmě vědí a tlačí hotely, aby na svých webech ceny nesnižovaly pod cenu na vyhledávačích. Někdo proto dává slevy po přihlášení do věrnostního programu, někdo přidá snídani za stejnou cenu, nebo dá lepší pokoj a podobně. A když si napíšete, může být sleva docela zajímavá. Ano, je to nepohodlné, zdlouhavé, ale když chcete ušetřit, není dnes jiné cesty.

Problému se budeme dále věnovat, ale dnes alespoň malá jiskřička na konci tunelu. Jeden z mála známých/větších webů, které nepatří pod křídla výše uvedené dvojice, je www.Skyscanner.com. Ten patří pod křídla čínského konglomerátu Ctrip. Což je asi jediný hráč, který může dominanci duopolu jednou ohrozit.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny