Herní vydavatel Telltale končí. Potopily ho špatné prodeje

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Známý vydavatel her nejenom pro PC, ale i konzole a smartphony „zavírá krám“. Kvůli špatným prodejům jeho herních sérií ruší všechny další projekty a propouští většinu svých zaměstnanců.

Hry od studia Telltale byly vždy tak trochu něco jiného. Svou jednoduchostí na ovládání a méně náročnou grafikou si našly cestu jak na PC a herní konzole, tak na smartphony obou hlavních systémů. Šlo vždy o chytře udělaný „interaktivní film“, ve kterém jste jen vaší postavě volili odpovědi v probíhajícím dialogu, hledali předměty rozprostřené po dané scéně či cvičili reflexy v akčních segmentech. To vše šlo pohodlně hrát právě jak na klávesnici, tak na dotykovém displeji.

Telltale však už zkraje nezvolilo nejlepší směřování svých projektů. Místo, aby se vývojáři soustředili na hráči oblíbené klíčové série, štěpili svoje síly mezi více a více herních titulů. Zatímco z kraje to vypadalo, že bude dost práce vytvořit pokračování „flagship“ titulům jako Walking Dead, Wolf Among Us či Game of Thrones, místo toho začalo studio nabalovat první série dalších a dalších projektů. Do portfolia tak přibyly Tales from Borderlands, Minecraft: Story Mode, Batman, Guardians of the Galaxy, Stranger Things… a dál než za rovní sérii se jich přitom dostal jen zlomek.

Druhým problémem bylo epizodické rozkouskování každého projektu na několik částí. Místo toho, aby si fanoušci kupovali za plnou cenu jednotlivou hru „po částech“ vydávaných každých několik měsíců, většina z nich čekala, až bude celá série hotová a mnohdy i po mnoha měsících či dokonce letech vývoje už i zlevněná, a pak ji teprve kupovali. Pamatujeme si, že dokonce relativně nedávno byla většina her tohoto studia na slevovém portálu Humble Bundle dohromady za zhruba 10 eur. Hry se zkrátka neprodávaly tak, jak by studio chtělo a situace se s opakujícími se koncepty a zastaralým herním enginem plným chyb jen zhoršovala.

Nakonec se zdálo, že jde studio Telltale i proti přáním svých vlastních příznivců. Byli to totiž fanoušci, kdo se těšil na druhou sérii Wolf Among Us či Tales From Borderlands a místo toho jim studio servírovalo nové a nové, mnohdy méně zajímavé projekty jako právě Guardians of Galaxy nebo Stranger Things. Nakonec to vypadalo, že studio vlastně spíše svou nedodělanou prací láká příznivce na původní materiál (seriály, filmy, knihy…) a další herní materiál k jednomu tématu už ani neplánuje.

Nakonec není proto ani divu, že minulý týden vyhlásilo studio bankrot a propustilo 90 procent svých zaměstnanců. Finanční problémy firmy jsou natolik špatné, že nezbyly peníze ani na odstupné a tak se asi 220 zaměstnanců najednou ocitlo ze dne na den bez práce a jistoty, že zaplatí pravidelné měsíční výdaje. Nakonec se proti studiu tak obrátili i sami příznivci a to ne z důvodu, že se drasticky snížila šance, že by kdy viděli nějaký další nový titul, ale právě kvůli způsobu, jakým se Telltale zachovalo ke svým zaměstnancům.

Loučení se s oblíbenými herními sériemi tak skutečně hodně rychle zhořklo. Tíhu situace tak nakonec vystihuje nejlépe tweet jednoho z bývalých zaměstnanců Telltale:

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny