Apple rozšiřuje svůj vliv, představil herní platformu, konkurenta Netflixu i kreditku

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Na březnové konferenci Applu firma odhalila několik novinek, ze kterých je patrné, jaké má celkové ambice. Už to nebude jen hardware, ale také zábavní služby.

Budoucnost není jenom v hardwaru, ale také ve službách. Apple tento postoj razantně potvrdil na konferenci, kde odhalil celou řadu novinek. Jsou to primárně služby s placeným předplatným, které se již objevily nebo se brzy objeví v zařízeních nejenom v ekosystému Applu, ale i jinde. Novinky jsou celkem čtyři:

Apple News Plus

Stávající Apple News se rozroste o celou řadu magazínů, na celkem 300 různých titulů. Zahrnují například Vogue, National Geographic Magazine, People, ELLE, The Wall Street Journal nebo Los Angeles Times. Služba stojí 9,99 amerických dolarů na měsíc a zatím funguje pouze na území USA a Kanady. První měsíc používání je zdarma a jeden účet může používat i více členů, např. rodina.

Novinkou je také personalizovaný feed, který nejenom uzpůsobuje výběr zpráv podle vašich potřeb, ale zároveň disponuje i novým interaktivním (z části animovaným) vzhledem, který doplňuje titulní fotografie či grafiku článků. Aplikace vám navíc sama stahuje automaticky nová vydání magazínů, které si zvolíte a ukládá je do paměti pro čtení i offline.

Apple Arcade

Herní služba Applu asi nejvíce připomíná PlayStation Plus od Sony. Zatímco Google představil revoluční streamovací službu Stadia, Apple se svým Arcade se zaměřil na tradičnější hraní her, které si stáhnete a nainstalujete do zařízení. Arcade bude tak balíčkem, který si předplatíte, abyste získali přístup k více než stovce exkluzivních titulů pro systémy iOS a Mac. Hrát je budete moci na iPhonu, iPadu, Apple TV, a stolním Macu, a to i offline.

V podstatě tak odpadne nutnost jednotlivé hry kupovat z App Storu, ale budete zkrátka moci hrát, co zrovna chcete. Výběr her samozřejmě nebude tak široký, jako právě v App Storu, ovšem Apple sází především na exkluzivitu některých titulů a samozřejmě pohodlnost – zaplatíte předplatné a o víc už se nestaráte. Hry budou zcela bez reklam a stejně jako u News Plus, i zde budete moci sdílet účet s rodinou.

Apple si pro dosažení exkluzivity zaplatil i herní vývojáře, takže se můžeme dočkat i titulů v režii této firmy. Nepůjde však pravděpodobně o AAA tituly, nýbrž spíše o jednodušší tituly uzpůsobené právě pro obrazovky mobilních telefonů. Služba Arcade začne fungovat během letošního roku a kolik bude měsíční předplatné stát zatím nevíme.

Apple TV Plus

Apple také rozšíří svou nabídku kanálů v aplikaci Apple TV o takové velikány jako HBO, PBS, CBS, Acorn TV nebo Tastemade. Uživatelé si budou moci vybrat, který z kanálů si předplatí, a vše zařídit přímo přes tuto službu Applu. Vedle toho však bude mít firma i vlastní originální obsah (TV Plus), který si rovněž půjde předplatit. Apple se chlubil jmény jako Oprah Winfrey, Reese Witherspoon, Steven Spielberg, Jason Momoa, Steve Carell, Alfre Woodard a další, kteří budou na vytváření tohoto obsahu spolupracovat.

Detaily okolo Apple TV nejsou ovšem příliš jasné, firma zatím neuvedla cenu předplatného a pouze naznačila, že spuštění této služby plánuje na letošní podzim. Obsah si údajně půjde i stáhnout do zařízení a sledovat offline, podobně jako to má Netflix. Tomu chce koneckonců konkurovat právě vlastním obsahem a je nakonec možné, že z toho bude ještě pořádná marketingová přestřelka.

Apple Card

Trochu jiný typ služby nakonec. Apple uvádí také vlastní digitální kreditku, o kterou si zažádáte a poté se spojí s vaší Apple Wallet. Chová se v podstatě jako každá jiná kreditka a dokonce ji můžete mít i ve fyzické podobě (vyrobenou z titanu). Dělaná je ovšem hlavně pro použití při mobilních platbách, kdy pokaždé generuje sama nové ověřovací kódy. Pamatuje si dokonce i kde jste udělali poslední nákup a poznačí tato místa na mapě.

Karta nemá přidělené číslo, CVV kód ani datum expirace, vše je čistě virtuální. Apple Card zajišťují jména jako Goldman Sachs nebo Mastercard. Výhodou je také vrácení peněz z každého nákupu (2 procenta), které se připisují každý den. Za nákupy u Applu karta vrací dokonce 3 procenta ceny. Apple ji začne nabízet během tohoto léta.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny