HTC vylepšilo virtuální realitu. K ovládání stačí hýbat očima

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Virtuální realita je stále poměrně mladé technologické odvětví a je vidět, že je na něm co zlepšovat. Výrobce HTC, jedno z nejsilnějších jmen na tomto poli, posunul své HTC Vive na novou úroveň díky technologii sledování pohybu očí.

Novinka se nazývá Vive Pro Eye a má uvnitř brýlí zabudované senzory, které detekují pohyb očí a umí jej převést do ovládacích gest v rozhraní virtuální reality. Ovládání pohledem sice známe třeba od mobilní virtuální reality Gear VR, jenže tam je třeba hýbat hlavou pro pohyb kurzoru a pro volbu dané položky buď potvrdit výběr na ovladači či na touchpadu brýlí. HTC to všechno obešel a nyní stačí pouze hýbat očima, nikoliv celou hlavou.

Funguje to intuitivně. Zorničkami se zadíváte na konkrétní položku a pokud se na ní pár sekund soustředíte, software to rozpozná jako volbu a „zmáčkne“ tuto volbu za vás. Možná to v praxi nezní jako tak pokrokové řešení oproti pohybu celou hlavou u jednodušších verzí, ale má to hned několik dopadů, které jsou důležité jak pro uživatele, tak pro softwarové firmy.

První dojmy na serveru Android Authority (anglicky):

Pokud třeba používáte virtuální realitu jako trenažer, mohou sloužit pohyby vašich očí jako indikátor toho, zda skutečně sledujete správný objekt, na který se máte v danou chvíli soustředit. Obzvláště silný potenciál má pak tato novinka v marketingu. Analytici budou nyní moci naprosto přesně zjistit, co zákazníci sledují nejčastěji, na co se dívají nejdéle apod. (například při prezentaci nějakého produktu) a na tento aspekt se posléze zaměřit.

Pomůže to také při vykreslování her či jiných graficky náročných programů. Ty totiž musí v danou chvíli co nejdetailněji vykreslit zorný úhel, který zrovna sledujete (zatímco grafické prvky mimo váš pohled prakticky mizí, aby se šetřil výkon). Takto se však přesnost toho, co je v danou chvíli potřeba nejdetailněji zpracovat ještě zvýší, neboť se stačí zaměřit na vykreslování toho, na co se přesně díváte, a objekty pouze ve vašem zorném poli, ale ne v centru pozornosti vykreslovat méně detailně. Tím se ušetří výkon počítače.

Mimo jiné také výrobce vylepšil i aplikační obchod VivePort, kde nyní přibyla možnost měsíčního předplatného. Funguje v podstatě stejně, jako podobné služby typu PlayStation Now nebo Xbox Game Pass. Předplatné se dělí na dva typy, jeden vám umožní instalovat zdarma pět titulů měsíčně z omezené nabídky, druhý (pochopitelně dražší) pak vám žádná omezení nedává – můžete instalovat zdarma cokoliv v nabídce, bez omezení na počet instalací.

HTC ještě nalákalo na headset Vive Cosmos, který má být ve všech směrech ještě lepší, navíc také má lépe držet na hlavě a bude mít možnost se spojit s chytrým telefonem. Má jít zároveň i dostupnější zařízení. Na datum prodeje obou modelů si ještě musíme počkat, stejně jako na finální cenu.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny