Tady je svět ještě v pořádku. Chevrolet chystá novou Corvette

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

V mysli Evropanů sice stále přetrvává pocit, že americké auto rovná se silný a mnohaválcový motor. Jenže to už dávno není pravda. Běžná produkce klesla na úroveň evropských aut, tedy bez tříválcových extrémů. Ale pár mohykánů zůstává, někteří se pak prodávají i v Evropě.

Nejprve připomeneme, že nejprodávanější evropské sportovní auto je americký Ford Mustang. Léta vysmívaný křáp je v poslední generaci na solidní technické úrovni a poprvé se oficiálně prodává v Evropě. Je to velký hit, aby také ne, když za cenu lehce nad milion korun nabídne famózní osmiválec. To jen tak na okraj, že Evropa touží po maloobjemových „maloválcích“.

Ale nás zajímá konkurenční koncern GM, konkrétně značka Chevrolet. Ten se sice z Evropy stáhl, ale dva modely zde okrajově prodává: Camaro a Corvette. Psali jsme o tom zde, protože Camaro je vedle Mustangu druhá a poslední dostupná V8 v Evropě.

Současný Chevrolet prodává v USA velké množství modelů. Z běžných aut ale nic zásadně zajímavého. Spark, Sonic a Cruze známe z předchozích generací z Evropy (Sonic se zde jmenoval Aveo). Nad nimi pak je Malibu, předchozí se také v Evropě prodávalo a nejvýš stojí Impala. V malých modelech asi nikdo šestiválec neočekává, ale třeba Malibu už může mít maximálně přeplňovaný dvoulitr, základ má ještě o čtvrtinu menší objem a Impala se prodává s jediným agregátem, atmosférickým čtyřválcem 2,5 litru, což býval americký standard u aut o třídu níž. Šestiválec už ani Impala nemá.

Dokonce i Camaro začíná se čtyřválcem, ale stále je tu v nabídce šestiválec a hlavně pro vyšší verze dva osmiválce 6,2 litru. Ten silnější i s přeplňováním a výkonem 650 koní! Oba osmiválce pak může mít pod kapotou i Corvette C7, tedy aktuální model. Corvette je ryzí supersport, který dostává výborná hodnocení i od evropských automobilových novinářů.

Přitom základní verze vyjde v USA (bez daně) na zhruba 1,2 milionu. V Evropě pak musí zákazníci počítat s částkou těsně pod dva miliony, jeden dealer je i v Česku.

Současná Corvette C7 je na trhu od roku 2014, její příchod byl kvůli ekonomické krizi opožděn, což ale znamená, že zatím má do důchodu hodně daleko. Jenže už teď Chevrolet testuje Corvette C8. To ovšem bude poněkud jiné auto, ještě brutálnější a ještě sportovnější. Bude mít totiž motor před zadní nápravou.

Zatím se prototypy prohání po závodních okruzích, na videu si můžete maskované auto prohlédnout na německém okruhu Nurburgring. Agregáty zůstanou asi stejné, respektive se spekuluje o objemově menším osmiválci 4,5 litru, který by mohl být až dvojnásobně přeplňován. Navíc by se měla objevit i hybridní verze s elektromotorem na přední nápravě.

Corvette C8 bude specifické sportovní nářadí, takže se souběžně bude nadále prodávat civilnější C7. A to minimálně do roku 2021, kdy by se mohl ukázat nástupce. Ale kdo ví, co bude za tři roky.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny