Volvo není pro závodníky! Omezíme maximální rychlost, říká

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Volvo bylo vždy synonymem pro bezpečná auta. Firma si na bezpečnosti zakládala a tak v průběhu let přicházela s mnohými inovacemi, které předběhly dobu. A teď značně přitvrdí.

Podle Volva rychlost zabíjí a tak od roku 2020 budou všechna nová auta této značky vybavena omezovačem, který neumožní jet rychleji než 180 kilometrů za hodinu. To se na první pohled nezdá jako velké omezení, vyjma Německa je po celém světě maximální rychlost o dost nižší než uvedených 180 km/h.

Na druhou stranu, onu rychlost dnes překoná v podstatě každé auto vyjma nejobyčejnějších malých aut se slabým motorem, nějaká SUV a pozor, také hybridy. Takové Lexusy, ač disponují výkonem, který by umožnil rychlost až 250 kilometrů za hodinu, tak kvůli chlazení elektrických komponent pohonu omezuje rychlost právě na 180 km/h.

A teď si připomeňme, že Volvo už jen doprodává naftové motory u starších modelů, ty nové mají jen benzínové agregáty a často hybridy. Do budoucna pak výrobce chce na hybridy a čistě elektrická auta přejít v maximální míře. Takže z technických důvodů by se stejně maximální rychlost omezila na oněch plus mínus 180 kilometrů za hodinu.

Výrobce se prostě rozhodl, že Volvo, přes dřívější sportovní úspěchy, sportovní modely, speciály Polestar a tak dále, se stane producentem aut pro klidné řidiče. Rychlost nebude podstatná, důležitá bude bezpečnost a pohodlí. A kdo už řídil některé nové modely, tak ví, že řidičského na nich už dnes moc nezůstalo, přestože zatím zvládnou i vyšší rychlost než oněch 180 km/h.

Ruku na srdce, běžně se řidič s výjimkou německých dálnic na rychlost 180 km/h nedostane. Takže prohlášení Volva je prostě jen PR a marketing. Reálný dopad mít nebude a životy to taky bude zachraňovat jen minimálně. Přesto se Volvo chlubí, že v budoucnosti by se v jejich autech neměl zabít za rok žádný cestující. I to je dost nafouklé, protože to prostě výrobce nemůže zařídit ani omezením maximální rychlosti.

Volvo je průkopníkem automobilové bezpečnosti. Jako první začalo montovat na přední sedadla tříbodové bezpečnostní pásy, pak zadní tříbodové pásy, vymyslelo ochranu proti bočnímu nárazu SIPS, vymyslelo ochranu WHIPS, což je ochrana páteře cestujících při nárazu zezadu. A nebo je průkopníkem upozornění na mrtvý úhel, což dnes má kdejaké auto.

Za to jistě patří Volvu dík a těšíme se na další inovace. Ovšem ne takové, jakou je omezení maximální rychlosti.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny