Poběžíme brzy do obchodů pro VR brýle? Chystá se přelomová hra

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Studio Valve odhalilo nejnovější přírůstek do herní série Half Life, na který se čekalo přes 12 let. Je to ovšem první „plnohodnotný“ titul pro virtuální realitu. Co to pro herní svět znamená?

Celkem často slýcháme, že virtuální realita je mrtvá a že to bylo jenom další technologické odvětví, které vedlo do slepé uličky. Samsung například ukončil řadu produktů Gear VR, tedy brýlí do kterých šlo nasadit mobil jakožto samostatné řešení pro virtuální realitu, stejně tak platforma Daydream od Googlu se zasekla na jednom bodě a o pokračování se prakticky nemluví.

Jenže současně byl rok 2019 poměrně klíčový právě v oblasti té „plnohodnotné“ virtuální reality. Prakticky všichni významní hráči na trhu uvedli na trh nové modely – Oculus novinky Rift S a Quest, HTC pak Vive Cosmos a dokonce přibyl ještě nový významný hráč: Valve se sadou Index. Více si o ní můžete přečíst zde:

Virtuální realitu vylepší legendární studio | ChytráVěc.cz

Soupravy pro virtuální realitu už nějakou dobu existují na trhu a pomalu se rozvíjejí. Teď se ale chystá v tomto odvětví velký skok, protože do hry vstoupí legendární herní studio Valve. Svoje brýle pro virtuální realitu chce prodávat už v červnu. Pokud jste si chtěli doposud vyzkoušet virtuální realitu, měli jste hned několik možností.

A právě Valve se na začátku příštího roku pokusí zájemce do virtuální reality nalákat prvním skutečně plnohodnotným herním titulem, a dokonce ne ledajakým – novým dílem série Half-Life. Po tom se příznivci ptají už celých 12 let, což je doba, která uplynula od vydání poslední epizody této série.

Pochopitelně se zvedla i vlna nevole, protože spousta příznivců této série jsou zároveň i nostalgici, kteří mají rádi klasické „ploché“ hry na monitoru a tvrdí, že si kvůli jednomu titulu nebudou kupovat headset pro virtuální realitu za 10 až 20 tisíc korun. A mají částečně pravdu, je to skutečně vysoká investice, která navíc zde ještě nekončí – musíte si přičíst i cenu odpovídající PC sestavy či výkonného notebooku, který virtuální realitu umí dobře vykreslit.

Jenže zároveň velké tituly jako Half-Life: Alyx je přesně to, co virtuální realita potřebuje, aby se konečně mohla odlepit od země. Technologie stále ještě není na takové úrovni, aby byli výrobci schopni uvádět na trh kvalitní soupravy za pár tisíc korun a proto se musí spolehnout na to, aby na koupi brýlí nalákaly zákazníky jejich funkce a tituly. A Valve si toho je moc dobře vědomo.

V současnosti se tak stále jeví přinejmenším hloupé běžet do obchodu pro Rift S či Vive Cosmos za 15, potažmo 20 tisíc korun jen kvůli jedné hře, ovšem situace může být klidně za rok zcela opačná. Pokud se najde dostatek odvážných vývojářů jako právě Valve, kteří začnou vydávat velké tituly čistě pro virtuální realitu, obrátí se sem více pozornosti, čehož se mohou chytit i právě výrobci. To může vést k většímu boji o prvenství na trhu, nárůst konkurence, z čehož mohou zájemci jedině těžit.

Nový Half-Life bude tak pravděpodobně stále záležitostí spíše pro bohaté hráče. To, co přijde po něm, však už v závislosti na úspěchu tohoto titulu, může znamenat situaci, kdy si pro brýle pro virtuální realitu můžete jít do obchodu i právě vy.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny