Na gigantickou masku musíme do Asie. Má ji Toyota i Lexus

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Přestože se automobilový trh v posledních letech značně globalizuje, tak stále existují modely, které se prodávají jen na některých kontinentech. Tudíž některé jsou pro nás neznámé.

Tak třeba Toyota. Pokud si myslíte, že jediný mikrobus je model Proace, což vlastně ani není Toyota ale Peugeot Traveller či Citroen Spacetourer v kabátku japonské značky, tak to jste na omylu. Toyota má jeden mnohem luxusnější model, vlastně mikrobusovou verzi limuzíny. A ta teď dostala sourozence i u Lexusu.

Model se jmenuje Toyota Alphard respektive Vellfire, což je sportovnější varianta. Dnes se prodává třetí generace tohoto modelu, ale jen v Asii. Nepotkáte ji ani v Evropě ani v USA, s výjimkou ruského trhu a okolních zemí. V Evropské unii ovšem Toyota tento model neprodává. Proč, to netušíme, místo na trhu pro ní je. Ale to se ptejte u Toyoty. Od letošního roku k Toyotě přibyl příbuzný model Lexus LM, který se liší od originálu tak, jak je mezi oběma značkami obvyklé.

Ona už samotná Toyota Alphard je luxusní auto. Žádný mikrobus předělaný z dodávky, jak je v Evropě obvyklé. Také je to dost drahý model, v Asii stojí nová v přepočtu vysoko nad 1,5 milionu korun. Těžko přepočítávat na ceny pro Evropu (v Asii jsou auta často dost zdaněná), ale o moc levnější by auto nebylo, prostě je to konkurent luxusních limuzín.

Alphard má ve všech třech generacích podobné základní tvary. Dost asijské, ale i docela zajímavé. Typický je pro všechny generace tvar B sloupku. A u třetí generace je to pak obří přední maska, která je do absurdních rozměrů dotažená právě u Lexusu LM. Sportovnější Toyota Vellfire má také obrovskou masku, ale je jinak tvarovaná, takže není tak výrazná.

Všechny modely se dodávají s 2,5litrovým čtyřválcem, respektive s tímto motorem v hybridní verzi. Tento pohon není neznámý ani u nás, jeho variantu má třeba Toyota Rav a některé Lexusy. Druhou možností je 3,5litrový šestiválec. Převodovek je na výběr víc, od šestistupňového manuálu po automaty včetně CVT.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny