Koronavirus je na YouTubu zakázané slovo

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Youtubeři se zdráhají ve svých videích používat slovo „koronavirus“. Pokud tak učiní, platforma jim vypne reklamy. Jde prý o citlivé téma, se kterým se inzerenti nechtějí spojovat.

Epidemie koronaviru je velké téma, kterému se chce věnovat kde kdo a přesahuje do mnoha různých tématických odvětví. Mluví se o něm v souvislosti s lifestylem, technologiemi, cestovním ruchem a v mnoha dalších kontextech, ovšem ne na YouTubu… pokud tedy chcete za svá videa dostat zaplaceno.

YouTube se totiž řídí kodexem, podle kterého jsou veškerá citlivá témata jako přírodní katastrofy, teroristické útoky, války a podobě nevhodné pro spojováním s inzercí, a proto u takových videí vypíná monetizaci. Vzhledem k tomu, že zmínky o těchto tématech hledá robot z přepisu odposlechu, stačí jednou ve videu uvést slovo „koronavirus“ či „covid 19“ a systém vaše video automaticky označí jako nevhodné pro reklamu.

Jenže koronavirus je zároveň velmi aktuálním tématem, ke kterému se spousta lidí na YouTubu chce vyjádřit, ovšem ne za cenu ztráty přijmů. Zkoušejí to tak různými oklikami: nahrazují slovo „koronavirus“ nějakým jiným, či zkrátka o tématu mluví v tak obecné rovině, jak je to jen možné. V některých případech však ani to nestačí a systém (či přímo moderátoři) skryté téma odhalí a reklamy vypnou.

Ve spoustě případů jde přitom o vcelku neškodné či přímo čistě informativní videa, jako například od Linuse Sebastiana, který varuje, že v důsledku snížení produkce hardwarových součástek v Číně je vhodné s nákupem nového PC neotálet, či informační video na kanále YongYea, kde se mluví o možném zrušení herní konference E3.

Youtubeři si zároveň také stěžují i na preferenční jednání s kanály velkých zpravodajských služeb či televizních pořadů, které těmto postupům unikají. V minulosti například YouTube nijak nepostihnul ani nezrušil reklamy u videí televizních talk show, které rozebíraly témata jako jsou teroristické útoky.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny