Vylepšili hru s kostičkami ultramoderní technologií. Proč?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Dnes už legendární hra Minecraft se dočkala jedné výrazné grafické obměny. V budoucnu bude totiž využívat moderní technologie tzv. raytracingu, a přes svou jednoduchost bude paradoxně patřit ke graficky nejnáročnějším titulům.

Herní svět se po konferenci Gamescom v sousedním Německu tak trochu obrátil naruby. Zatímco doteď patřil Minecraft k těm prakticky nejméně náročnějším populárním herním titulům, v budoucnu jej čeká zásadní změna, kterou si budou moci vychutnat jen majitelé moderních grafických karet značky Nvidia – podpora tzv. raytracingu.

Raytracing je módní slovo, které hýbe scénou hraní na PC. Ačkoliv jej zatím podporuje jen hrstka titulů a ještě menší hrstka grafických karet je schopna jej vykreslit, mluví se o této technologii jako o hudbě budoucnosti. V zásadě jde o moderní způsob, jak ve virtuálním prostředí vykreslit paprsky světla stejně věrohodně, jako v reálném světě. Doposud se totiž vývojáři spoléhali na uměle vytvářené osvětlení (tzv. rastry). Raytracing, respektive karty jej podporující, však zvládne v reálném čase paprsky světla vykreslovat tak, jak by vypadaly i ve skutečnosti.

Přinést to v zásadě má ještě věrohodnější grafickou podobu her, kdy se např. na kapotě auta bude přesně lesknout to, co byste měli pod daným úhlem vidět a hry světla a stínu budou ještě přirozenější. To se hodí samozřejmě do celé škály her – zejména těch akčních a závodních (kompletní seznam titulů, které Nvidia RTX podporují).

V případě populárního Minecraftu to znamená prakticky to samé: hra bude daleko lépe mapovat světlo a stíny a daleko reálněji bude zobrazovat odlesky na různých plochách. Trochu si však lámeme hlavu, proč právě tak jednoduchá hra jako Minecraft, kterou spustíte i na mobilních telefonech, najednou bude ve své plné kráse záležitostí pouze pro ty vyvolené, co si v posledním roce koupili prémiové grafické karty značky Nvidia.

Co je platforma GeForce RTX? | NVIDIA

Co je to GeForce RTX? Zjisti více o technologii ray-tracing v reálném čase, technologii Deep Learning Super-Sampling (DLSS) a více.

Tuto technologii totiž podporuje v současnosti pouze sedm grafických karet: Nvidia RTX 2060, 2060 Super, 2070, 2070 Super, 2080, 2080 Super a 2080 Ti. Konkurence od AMD zatím žádný takový model nemá. Zcela nejlevnější model RTX 2060 přitom začíná na 9 tisících korunách, ovšem obáváme se, aby například na hraní třeba rozlišení 1440p vůbec stačil. Počítejte spíše s tím, že musíte investovat do modelu alespoň za 12 tisíc korun. A to se nám nezdá jako příliš dostupné řešení… zatím.

Nepochybujeme, že v budoucnu grafické karty s podporou této technologie budou více dostupnější. Otázkou je, zda je Nvidia RTX skutečně tou herní budoucností, nebo zda nadšení z tohoto nového grafického pozlátka vyšumí ve prospěch celkově vyššího výkonu. Každopádně si podle nás v tuto chvíli většina fanoušků Minecraftu může nechat o raytracingu spíše jen zdát.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny