Náš největší konkurent je hra Fortnite, tvrdí Netflix

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ačkoliv by se mohlo zdát, že streamovací služba Netflix v současnosti zápasí hlavně s konkurencí v podobě HBO, zástupci firmy si myslí, že největším problémem je pro ně hra Fortnite.

O problému v podobě nezvyklého konkurenta mluvili zástupci Netlixu v dopise akcionářům s hospodářskými výsledky za rok 2018. „Bojujeme (a prohráváme) s Fortnite víc, než s HBO,“ stojí ve zprávě. Netflix přitom jen v USA má 10procentní podíl ve veškerém čase, který zde diváci stráví před televizní obrazovkou. I na mobilech má podobný podíl. V moderní době jde ale právě o to, jak obecně tráví lidé svůj volný čas a smazává se rozdíl mezi tím, jestli jde o sledování seriálů nebo hraní her.

Cílové skupiny těchto dvou služeb se do velké míry prolínají. Na konci roku 2018 měl Netflix 139 milionů předplatitelů po celém světě. Fortnite však globálně registruje přes 200 milionů registrovaných hráčů, z čehož je minimálně 80 milionů aktivních alespoň jednou měsíčně. Měřítko „screen time“ (čas strávený před obrazovkou) se rozšiřuje na působnost v celém multimediálním odvětví a právě zde na sebe Netflix s Fortnitem naráží.

Fortnite také „kouskuje“ obsah na sezóny. V současnosti je už v sedmé:

Fortnite však není zdaleka jediný činitel, který odlákává zákazníky Netflixu. „YouTube na pár minut během října nefungoval a během tohoto krátkého času nám bleskově vyletěla aktivita,“ stojí dále v dopise. Netflix dále zmiňuje svého úspěšného rivala zejména v USA – Hulu a také samozřejmě svého odvěkého konkurenta HBO (společně s jeho streamovací službou HBO GO).

Trh se navíc stále víc a víc fragmentuje. Například Disney už stáhl prakticky veškerý svůj obsah z Netflixu, protože v budoucnu chystá vlastní streamovací platformu. Streamovací gigant tak musí do boje nasazovat vlastní taháky, jako jsou třeba seriály originální produkce či nově představený formát interaktivních filmů, kde sami v klíčových momentech volíte, jak se má děj dále vyvíjet (podobně jako třeba ve hrách z produkce Telltale, viz Herní vydavatel Telltale končí. Potopily ho špatné prodeje).

Epic Games, vývojáři kteří stojí za Fortnitem, se naopak snaží dále rozšiřovat svoji působnost na trhu s digitální distribucí. Nedávno totiž založili vlastní obchod s hrami pro PC, kde se snaží ukrojit podíl zavedené službě Steam. Docílit toho chtějí nejenom exkluzivními tituly, hrami zdarma ale také třeba faktem, že od vývojářů vybírají menší podíl z každé prodané digitální kopie (viz  Budou hry levnější? Nový digitální obchod se pokusí sesadit Steam).

 

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny