Oppo vstupuje do Evropy, už má pozvánku na premiéru

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Oppo je čínský gigant, světová pětka. Ovšem v Evropě nepůsobí. dlouho to bylo k vůli tomu, že jeho smartphony z licenčních a dalších důvodů nepodporovaly evropská LTE pásma. To se ale teď změní.

Oppo je součástí koncernu BBK Electronics, kde je hlavní značkou. Levnější variantou jsou smartphony Vivo, třetím do party je OnePlus,. Vivo také v Evropě neprodává, ale i to se má změnit. Zajímavý je především chystaný model Nex, o kterém jsme vás informovali zde. OnePlus je naopak značka určená pro Evropu a jiné mimoasijské trhy. Funguje jako e-značka, prodává primárně přes internet.

Premiéra novinky pro evropský trh proběhne v Paříži 19. června a mohl by to být model Oppo Find X. Telefon by měl mít displej přes většinu čelní plochy, používat by měl procesor Snapdragon 845 v kombinaci s neuvěřitelnou RAM o velikosti 8 GB. Uživatelská paměť bude mít asi víc variant, základ by mohl startovat na 128 GB. Vzadu bude dvojitý fotoaparát.

To znamená, že Oppo se do Evropy vydá s nadupaným modelem nejvyšší třídy. A to může být problém. Pokud nebude výrazně levnější nebo lepší než zavedená konkurence, asi jen málo zákazníků bude mít potřebu riskovat novou značku. A to bez ohledu na to, že Oppo není žádná neznačková čínská montovna generických smartphonů.

Jiný přístup zvolil konkurent Xiaomi, který v Evropě už chvíli působí a v některých zemích (včetně Česka) je už dobře etablovaný. Jenže jeho strategie je postavena na levných dobře vybavených telefonech. Nejvyšší třídu v Evropě prodává také, ale je to okrajový segment.

Je však možné, že Oppo Find X bude jen lákadlo a Oppo v Evropě pojede stejnou strategii jako Xiaomi. Ostatně, i v Asii jsou Oppo a Vivo známé spíš dobrým poměrem výkonu a ceny než nejnadupanějšími telefony. 19. června budeme moudřejší.

 

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny