Žádná data, žádné nechtěné účty. O2 blokuje drahá data v zahraničí

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Je to neobvyklý přístup, ale operátor O2 se snaží ochránit zákazníky před drahými daty v roamingu mimo EU. Že je to především marketing, aby si lidé kupovali zvýhodněné balíčky, není tentokrát na škodu.

To si takhle vyjedete na dovolenou do Turecka, zapomenete vypnout data a protože jste si už zvykli, že v EU se v roamingu nic neplatí, nemáte ani v mobilu vypnutá data v roamingu. A to je problém, který vás na letišti v Antalyi může stát dost peněz. Stačí, když vám během letu někdo pošle pár vtipných videí přes messenger, nějaká aplikace si zrovna vymíní aktualizaci a vy si třeba otevřete nějakou stránku s průvodcem po turecké riviéře.

V tom okamžiku jste v lepším případě o pár stovek chudší, v tom horším se vám dovolená prodraží o několik tisícovek. Důvod je ten, že v takovém Bulharsku by vše stálo stejně jako v Česku, u neomezeného tarifu fakticky nic navíc, tak v Turecku už stojí 1 MB dat 240 korun. A kdyby dovolená nebyla v Turecku ale třeba v Thajsku, 1 MB by stál 300 korun. Je jasné, že vrtulky počítadel útraty se i u obyčejné webové stránky roztočí velkou rychlostí.

Operátor sice pošle SMS s cenou, ale když si toho nevšimnete nebo si všimnete pozdě, tak je už opravdu pozdě. To je ale od teďka u O2 minulostí. Data mimo EU bude mít každý zákazník automaticky vypnuté. Služba se jmenuje Chytrá ochrana dat a je navázaná na nové datové balíčky.

Zjednodušeně, jakmile se váš mobil přihlásí do sítě v zemi mimo EU, budou data vypnutá a přijde vám SMS, že si buď můžete aktivovat jeden ze dvou balíčků a nebo si zrušit onu ochranu a pak budete datovat za uvedené vysoké ceny. V případě, že si pořídíte balíček, tak po vyčerpání se data opět automaticky vypnou, než si objednáte další.

Balíčky jsou dva, levnější se 150 MB za 599 korun nebo dražší s 1 GB dat za 3 490 Kč. Ano, i tyto ceny nejsou z nejnižších, přesto jsou bezkonkurenčně nejnižší na českém trhu. U T-Mobilu i s nejvyšším balíčkem zaplatíte šestkrát tolik.

Aktivita O2 sice na první pohled vypadá jako samaritánství, ale je to prostý marketing, kdy chce operátor prodat nové balíčky. Na tom však není nic špatného. Tentokrát to vidíme pozitivně a mnoho zákazníků se asi zlobit nebude. U firemních, kde jsou nastavené jiné tarify, očekáváme jiný postup.

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny