Věřte nevěřte, Ferrari 488GTB je prodávanější než sportovní Toyota GT86

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

O sportovních autech se píše, kluci si jejich fotky lepí nad postel, akční hrdinové se v nich prohání a hvězdy showbusinessu či slavní sportovci se v nich předvádějí. Ale kupuje si je někdo vůbec? Podle pohledu na auta na silnicích určitě, ale masovka jako VW Golf to rozhodně není.

Statistiky za loňský rok zveřejnila agentura Jato Dynamics a když už jsme zmínili onoho Golfa, tak vězte, že za rok se v Evropě prodalo méně sportovních vozů, než kolik se prodá jen Golfů za dva měsíce. Ale abychom byli přesní, za sportovní auta se ve statistice považují opravdové sporťáky, naopak se do nich nepočítají ostré verze obyčejných aut, jako třeba Golf R, když už jsme ho zmínili a podobných. Prostě to jsou kupátka, roadstery, kabriolety a pár výjimek, které bychom asi spíš zařadili do kategorie ultraluxusních aut, která sice jedou i rychle, ale sporťáky to nejsou.

Na druhou stranu, nejsou zde jen auta pro milionáře, statistika uvádí i „lidové“ modely. Takovou Mazdu MX5, Fiat 124 Spider nebo dvojici Toyota GT86/Subaru BRZ si při troše šetření může pořídit skoro každý. Což tedy prodejní čísla moc nenaznačují, třeba zmíněné dva Japonce si loni v Evropě koupilo jen 2 000 zákazníků. A to není moc. To dvojici MX5 a jeho dvojče Fiat si vybralo přes 23 000 zákazníků.

Všechna tato auta patří do kategorie „malých sporťáků“, což sice u výše uvedených modelů platí, ale je to označení poněkud zavádějící, malost je zde charakterizována spíš cenou než výkonem a nebo velikostí. Segmentu vládne s 16 000 prodanými kusy Audi TT. Následuje Mazda MX5, které se prodalo jen o zhruba 500 kusů méně. Třetí je Ford Mustang, což je úplně jiná váhová velikostní a i výkonová kategorie. Prodaných více jak 13 000 kusů v roce, kdy přišel facelift, je slušná práce na amerického hejska s objemným osmiválcem (tvoří většinu prodejů). Zajímavosti z této kategorie? Sedmé místo Chevroletu Camaro s 1 500 kusy je na značku, která z Evropy odešla a prodává zde jen Camaro a Corvettu, slušný počin.

Další kategorií jsou takzvaně velké sporťáky – což můžeme přeložit, že to jsou luxusnější vozy, ale nikoliv supersporty, ty patří na třetí hromádku. Tady je jeden jediný premiant s obrovským náskokem: Porsche 911. Těch se loni v Evropě prodalo přes 15 000 kusů. A kdyby vás to zajímalo, tak levnějších Caymanů a Boxterů se prodalo loni jen 8 500. Což znamená, že se pohybujeme ve třídě, kde nižší cena nemusí znamenat větší prodeje. Ale zpět k „velkým“ sporťákům, dvojkou segmentu je Jaguar F-type, což bychom rozhodně netipovali a trojkou je Mercedes AMG GT. Zaujalo nás necelých 1 000 kusů BMW i8.

A jdeme do finále, to nejlepší, co si mohou Evropané koupit, tedy supersporty. Prodejní čísla jsou zde mnohem nižší, ale to je logické, tady se platí za exkluzivitu a masovku milionáři nechtějí. Takže pozor, nejprodávanější auto segmentu, Ferrari 488 GTB si loni pořídilo 1 500 evropských boháčů. To je víc kusů než výše uvedené Toyoty GT86. Druhý je odstupem sedmi aut Bentley Continental GT, třetí o tři stovky kusů Aston Martin DB11. Rarity? Bugatti šestnáct kusů a Honda NSX 126 kousků.

Takže, máte vybráno?

Sdílet.

O autorovi

Komentáře jsou uzavřeny